Tuesday, June 12, 2018

שתי סטודנטיות זכו לראשונה בפרס דן וולנר לעבודות בפילוסופיה עם ילדים






שתי סטודנטיות לתואר שני בחוג ללמידה, הוראה והדרכה זכו בפרס דן וולנר לעבודות מחקר בתחום פילוסופיה עם ילדים. זו השנה הראשונה שהפרס מחולק מטעם הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים במגמה לפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך.
הפרס נתרם על ידי משפחתו של דן וולנר ז"ל שנכחה באירוע. קמיליה וולנר, אלמנתו אמרה: "אהובנו דני הלך לעולמו לפני שנתיים. מתוך רצון להנציח את זכרו וליצור המשכיות לעשייה המקצועית שלו, בחרנו להעניק מלגות צנועות לסטודנטים, שיציגו עבודות טובות בתחומים המקדמים ערכים דמוקרטים של שוויון, זכויות האדם ודו קיום- ערכים, שהיוו את תפיסת עולמו של דני. תפיסה שהיה בה תמהיל די נדיר של מחויבות עמוקה לגורל העם היהודי ומדינת ישראל  ובד בבד מחויבות לעשיית צדק ורגישות גבוהה לסבלם של אחרים, בני אנוש ועמים. העשייה המקצועית של דני נחלקה לשתי תקופות- בראשונה עסק בתחום הניהול והשיווק בתעשייה. שם קצר הישגים רבים והשניה - אליה הגיע אחרי משבר בריאותי, שהוביל אותו להחלטה לעסוק באופן ישיר בפעילות ש"תהפוך את העולם למקום טוב יותר".
קמיליה וולנר הוסיפה: "דני הקים את 'מיעוטים בישראל', חברה, שפעלה בשיתוף עם האיחוד האירופי וגורמים נוספים, לטובת קיום פעילויות המקדמות דו קיום, זכויות אדם והעצמת אוכלוסיות מוחלשות. במסגרת 'מיעוטים בישראל' היה שותף ומוביל של פרויקטים רבים ומגוונים בארץ ובמדינות הים התיכון, במרביתם השתתפו בני נוער וצעירים מחלקים שונים של החברה. אנו רואים בהענקת מלגות לאנשים צעירים, שבחרו לעסוק בנושאים אלו המשכיות לפועלו של דני בדרך להגשמת החלום "להפוך את העולם למקום טוב יותר".

דן וולנר ז"ל


דיקן הפקולטה לחינוך, פרופ' חנן אלכסנדר, אמר בטקס כי הוא רואה בפרס חשיבות מיוחדת בעיקר בגלל שהוא מוענק לשתי סטודנטיות שמשלבות מחקר אקדמי מעמיק עם עשייה רב-תחומית בשטח החינוך. ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, פרופ' דני בן-צבי הודה למשפחת וולנר על נכונותה להעניק את המלגות כדי להנציח את רוחו המיוחדת של דן וולנר וברך את כלות הפרס על עשייתן האקדמית והחינוכית.
ראש המגמה לפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך, ד"ר אריה קיזל ברך את זוכות הפרס: מרלן עבדאללה שחקרה את הפדגוגיה האלטרנטיבית ותפיסות המורות בבית הספר היסודי לבנות עיסאוויה במזרח ירושלים באמצעות תכנית פילוסופיה עם ילדים. מאמרה בתחום פורסם בכתב העת Journal of Philosophy in Schools ודורית קרשנר שכתבה עבודות מחקר על מושג המשמעות בהגותו של מתיו ליפמן, אבי פילוסופיה לילדים. קרשנר הציגה את עבודת המחקר שלה בכנס האירופי לפילוסופיה עם ילדים בגרץ שבאוסטריה באוקטובר 2017 ותציג באוגוסט הקרוב בכנס הבינלאומי של INPE שייערך בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה.
כלות הפרס הציגו את עבודותיהן בפני המשפחה, חברי הסגל והסטודנטיות לתואר שני במגמה לפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך.
לאלבום התמונות מטקס הענקת הפרס:  https://photos.app.goo.gl/dCG73H77h6tg6JWw1




No comments:

Post a Comment