Saturday, June 16, 2018

The Israeli Academic Forum for Philosophy with Children hosts Professor Daniela Camhy








Professor Daniela Camhy, head of the Austrian Center for Philosophy with Children, was a guest of the Israeli Academic Forum for Philosophy with Children at the University of Haifa during March,2018. During her visit she gave several lectures to the participants of the Annual Seminar of Philosophy with Children headed by Dr. Arie Kizel, and also gave a lecture to the Forum of the Interdisciplinary Program in Early Education and Development, headed by Dr. Yair Ziv, and also to the participants of the International MA Program in Child Development headed by Prof. Avi Sagi.
In her lectures, Professor Camhy reviewed the development of Philosophy with Children around the world, with a particular emphasis to Education for Cosmopolitanism using communities of philosophical inquiry for children. Professor Camhy is one of the founders of the PEACE program shared by Spain, Austria and Israel; as part of which stories were written for children in order to explore different issues pertaining to multiculturalism and the significance of cosmopolite understanding amongst children.  

הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים ארח את פרופ' דניאלה קאמי
פרופ' דניאלה קאמי, ראש המרכז האוסטרי לפילוסופיה עם ילדים היתה אורחת הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים באוניברסיטת חיפה במהלך חודש מרץ 2018. במסגרת ביקורה בפורום, העבירה פרופ' קאמי מספר הרצאות בפני משתתפי הסמינר השנתי לפילוסופיה עם ילדים בראשות ד"ר אריה קיזל וכן הרצתה בפני הפורום של התכנית הבין תחומית לגיל הרך בראשותו של ד"ר יאיר זיו ובפני משתתפי התכנית הבינלאומית לגיל הרך בראשותו של פרופ' אבי שגיא.
בהרצאותיה סקרה פרופ' קאמי את התפתחות תחום הפילוסופיה עם ילדים ברחבי העולם ושמה דגש מיוחד על נושא החינוך לקוסמופוליטיות באמצעות שימוש בקהילת חקר פילוסופית לילדים. פרופ' קאמי היא ממפתחות תוכנית PEACE המשותפת לספרד, אוסטריה וישראל ואשר במסגרתה נכתבו סיפורים לילדים שבאמצעותם נבחנות סוגיות שונות הנוגעות לרב תרבותיות ולחשיבות ההבנה הקוסמופוליטית בקרב ילדים.





No comments:

Post a Comment